Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Baldur's Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Gubicie się w kuźni Gryma (Grymforge) w BG3? Nasz poradnik pomoże Wam dojść do kuźni Adamantyny (Adamantine Forge) – uwolnienie Nerego, ocalenie gnomów, Grym, przeklęty Mnich, ruda Mithral.

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2023

Z tego poradnika BG3 dowiecie się jak przejść przez kuźnię Gryma (Grymforge) i zakończyć akt 1. Wyjaśniamy jak uwolnić najwierniejszego Nerego (True Soul Nere) i jak usunąć rumowisko (rubble). Omawiamy questa z ocaleniem gnomów z kuźni, drogę do kuźni Adamantyny (Adamantine Forge) i gdzie znaleźć rudę Mithral. Na końcu strony znajdziecie wskazówki jak pokonać Grym'a oraz jak pomóc przeklętemu Mnichowi (Cursed Monk).

Kuźnia Gryma (Grymforge)

Do Kuźni Gryma (Grymforge) dostaniecie się używając łodzi przycumowanych na plaży w Podmroku (Underdark). Chcąc skorzystać z łodzi będziecie musieli najpierw wykonać zadanie Znajdź zaginione buty (Find the Missing Boots). Alternatywnie możecie stoczyć walkę z Duergarami i przejąć statek.

1 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
W kuźni znajdziecie windę prowadzącą do wyjścia z Podmroku (Underdark) do ziem pokrytych klątwą cienia (Shadow Cursed Lands), lokacji rozpoczynającej 2 akt gry - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W kuźni znajdziecie windę prowadzącą do wyjścia z Podmroku (Underdark) do ziem pokrytych klątwą cienia (Shadow Cursed Lands), lokacji rozpoczynającej 2 akt gry. Jeśli chcecie szybko zakończyć 1 akt, po wejściu do kuźni kierujcie się na wschód do windy, przy której będzie stać kilka Duergarów.

Kuźnia Gryma (Grymforge) jest podzielona na kilka regionów, w tym 2 punkty orientacyjne (Waypoints) - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kuźnia Gryma (Grymforge) jest podzielona na kilka regionów, w tym 2 punkty orientacyjne (Waypoints).

  1. Kuźnia gryma (Grymforge) - to miejsce od którego zaczniecie zwiedzać kuźnię. W tym regionie odblokujecie quest Uwolnij najwierniejszego Nerego (Free True Soul Nere) i dokończycie quest Ocal gnomy z kuźni Gryma (Save the Grymforge Gnomes).
  2. Starożytna kuźnia (Ancient Forge) - tu znajdziecie przejście do kuźni Adamantyny (Adamantine Forge) oraz przedmioty potrzebne do wykucia adamantowej zbroi i broni.
  3. Kuźnia Adamantyny (Adamantine Forge) - zmierzycie się tam z potężnym bossem, Grymem, oraz będziecie mogli wykuć adamantową zbroję i broń. W tym miejscu znajdziecie też tajemniczy naszyjnik powiązany z questem Pomóż przeklętemu Mnichowi (Help the Cursed Monk).

Po opuszczeniu statku zaczepi Was Morghal, która będzie żądać od Was zapłaty za przejście. Wybierzcie drugą opcję dialogową jeśli chcecie przejść do kuźni bez płacenia. Od tej chwili będziecie mogli swobodnie zwiedzać ten obszar.

Uwolnij najwierniejszego Nerego (Free True Soul Nere)

Po dotarciu do kuźni zostaniecie oddelegowani do Thrinn. Jeśli macie przy sobie buty, które od niej skradziono, możecie je teraz oddać. Podczas rozmowy dowiecie się, że Nere został uwięziony za rumowiskiem w trującej komnacie. Jeśli szybko nie zostanie uwolniony, zginie. Zgódźcie się na pomoc w usunięciu kamieni.

Jeśli chcecie uwolnić Nerego, musicie się pośpieszyć. Zbyt długie zwiedzanie kuźni lub podróże do obozu znacznie posuną czas do przodu, przez co Nere umrze od trujących gazów. Powinniście więc najpierw zająć się tym zadaniem i upewnić się, że macie wystarczającą ilość życia, ponieważ quest ten wiąże się z nieuniknioną walką po usunięciu rumowiska. Gdy usuniecie rumowisko będziecie mogli wybrać kogo pokonać - stanąć u boku Nerego i pokonać zbuntowane krasnoludy lub zabić Nerego i jego pobratymców.

2 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jeśli chcecie uwolnić gnomy i opowiedzieć się za tą dobrą stroną, musicie zabić Nerego - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli chcecie uwolnić gnomy i opowiedzieć się za tą dobrą stroną, musicie zabić Nerego. Przy schodach spotkacie Brithvara. Porozmawiajcie z nim i powiedźcie, że też chcecie pozbyć się Nerego. Krasnolud pomoże wam w walce, jeśli najpierw wyeliminujecie lewitującą kulę, patrolującą teren. Musicie jednak zrobić to po cichu i bez świadków, w przeciwnym wypadku zostaniecie zaatakowani lub wsadzeni do więzienia. Gdy zostaniecie nakryci możecie też spróbować przekupić strażnika.

Podejdźcie do kuli. Gdy kula zacznie za wami podążać, zwabcie ją w odosobnione miejsce i zaatakujcie. Jeden celny strzał lub mocne zaklęcie powinno ją od razu zabić. Powiedźcie Brithvirowi o wykonanym zadaniu. Teraz możecie zająć się usuwaniem rumowiska.

Do rozwalenie rumowiska potrzebować będziecie czegoś mocniejszego niż zwykłe materiały wybuchowe - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do rozwalenie rumowiska potrzebować będziecie czegoś mocniejszego niż zwykłe materiały wybuchowe. Wejdźcie w interakcję z gnomami i zdajcie test umiejętności, aby podsłuchać ich rozmowę. Powiedzcie im, że przysłała Was Tulla i zaproponujcie pomoc. W zamian otrzymacie miejsce kryjówki Filomeny.

3 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Otwórzcie małe metalowe drzwi we wschodniej części kuźni na najniższym piętrze - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Otwórzcie małe metalowe drzwi we wschodniej części kuźni na najniższym piętrze.

Idźcie na koniec pomieszczenia i wciśnijcie guzik na ścianie po prawej stronie - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Idźcie na koniec pomieszczenia i wciśnijcie guzik na ścianie po prawej stronie. W sekretnej komnacie znajdziecie trochę materiałów wybuchowych.

4 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Idźcie teraz do dużych drzwi przy ciałach nieżyjących gnomów - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Idźcie teraz do dużych drzwi przy ciałach nieżyjących gnomów. Wejdźcie do środka i zabierzcie wszystkie cenne przedmioty ze stołów, srebrną zastawę możecie sprzedać u każdego handlarza. Po lewej stronie komnaty znajdziecie guzik otwierający sekretne przejście. Kierujcie się korytarzem, aż znajdziecie duże drzwi. Przejdźcie przez rumowisko, aż dotrzecie do schodów gdzie zaatakuje was grupa przeciwników.

Wejdźcie po schodach i podążajcie na przód - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wejdźcie po schodach i podążajcie na przód. Przeskoczcie nad przepaścią i wejdźcie od kryjówki przez drzwi lub obejdźcie mur i znajdźcie dziurę w ścianie.

Podczas rozmowy z gnomką będziecie mogli wybrać test umiejętności, aby przekonać ją do oddania magicznej fiolki z prochem (Runpowder vial) - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Podczas rozmowy z gnomką będziecie mogli wybrać test umiejętności, aby przekonać ją do oddania magicznej fiolki z prochem (Runpowder vial). Możecie teraz wrócić do rumowiska i uwolnić Nerego.

Wróćcie od rumowiska i połóżcie przy nim fiolkę od Filomeny - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wróćcie od rumowiska i połóżcie przy nim fiolkę od Filomeny. Możecie też położyć inne materiały wybuchowe. Gdy już to zrobicie, gnomy cofną się i staną w bezpiecznej odległości. Zróbcie to samo i uderzcie fiolkę kulą ognia lub innym ognistym pociskiem.

Podejdźcie do miejsca wybuchu i poczekajcie aż włączy się scenka z Nere - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Podejdźcie do miejsca wybuchu i poczekajcie aż włączy się scenka z Nere. Wybierzcie po której stronie się opowiedzieć:

  1. Jeśli wybierzecie Brithvara i gnomy, stoczycie walkę z Nere i jego minionami. W nagrodę otrzymacie całe wyposażenie Nerego oraz będziecie mogli odciąć jego głowę, aby dostarczyć ją do kolonii Mykonidów w Podmroku (Underdark).
  2. Jeżeli wybierzecie Nerego, będziecie musieli pokonać zbuntowanych krasnoludów. Nere w nagrodę wręczy wam kijankę (tadpole). Wybierając ten scenariusz nie pomożecie gnomom.

Przed przystąpieniem do walki z Nere załóżcie jednemu członkowi drużyny pierścień mentalnej osłony (Ring of Mind-Shielding), jeśli zdobyliście go po wykonaniu questa Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem (Help Omeluum investigate the Parasite) w Podmroku (Underdark).

Przy walce przeciwko Neremu, będziecie musieli pokonać jego i 6 duergarów - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przy walce przeciwko Neremu, będziecie musieli pokonać jego i 6 duergarów. Jeśli wcześniej dogadaliście się z Brithvarem, otrzymacie aż 6 sojuszników do tej bitwy. Skupcie się na pokonaniu głównego przeciwnika i magów, którzy będą często rzucać zaklęcia kontroli umysłów.

Po wygranej walce uwolnijcie gnomy podczas rozmowy z Brithvarem. Przy ciele Nerego znajdziecie złamaną księżycową latarnię (Broken Moonlandern), kijankę w słoiku, Rozpadające się nocne buty (Disintergrating Night Walkers), sztylet i miecz krzyku (Sword of Screams) zadający dodatkowe obrażenia od kwasu i obrażeń psychicznych.

Ocal gnomy z kuźni Gryma (Save the Grymforge Gnomes)

Jeśli uratowaliście Tullę, gnomkę spotkaną w Podmorku (Underdark), otrzymaliście od niej zadanie związane z uratowaniem gnomów w kuźni.

Gdy zabijecie Nerego i obronicie gnomy przed Brithvarem, porozmawiajcie z Beldronem - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy zabijecie Nerego i obronicie gnomy przed Brithvarem, porozmawiajcie z Beldronem. Otrzymacie małą zapłatę, dowiecie się też, że jeden z gnomów, Wulbren, został zabrany do Wież Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers). Możecie zaproponować im pomoc i spotkać ich później w 3 akcie.

Dostarcz głowę Nerego (Deliver Nere's Head)

Jeśli wykonaliście quest Pokonaj duergarskich intruzów (Defeat the Duergar Intruders) w Podmroku (Underdark), po pokonaniu Nerego, odetnijcie jego głowę i dostarczcie ją do kolonii Mykonidów. W nagrodę otrzymacie Amulet Posłańca (Envoy's Amulet).

Jak usunąć rumowisko (Get Past the Rubble)

Przy rumowisku spotkacie kilku Duergarów i woły - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przy rumowisku spotkacie kilku Duergarów i woły. Rzućcie na siebie czar rozmowy ze zwierzętami lub wypijcie miksturę i porozmawiajcie z wołami. Przekonajcie je, aby zaatakowały Duergarów. Po wygranej bitwie porozmawiajcie ponownie z wołami i poproście je o usunięcie rumowiska.

Jak poradzić sobie z pułapką z płonącym gargulcem?

W północnej części kuźni, na jej wyższym piętrze, znajdziecie pułapkę z ziejącym ogniem gargulcem, który będzie stał za zamkniętą kratą. Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z tą pułapką jest wysłanie tam osoby, która posiada czar Magiczna Dłoń (Mage Hand).

5 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Nie musicie dezaktywować wszystkich pułapek - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Nie musicie dezaktywować wszystkich pułapek. Po zdanych testach na percepcję odkryjecie zasadzki i będziecie mogli je po prostu ominąć lub przeskoczyć.

Gdy dotrzecie do gargulca, wyczarujcie rękę za kratą i przy jej użyciu pociągnijcie za dźwignię - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy dotrzecie do gargulca, wyczarujcie rękę za kratą i przy jej użyciu pociągnijcie za dźwignię. Gargulec zostanie dezaktywowany, a brama otwarta.

Przy gargulcu znajdziecie posążek Shar (Idol of Shar), którego możecie oddać Posępnemu Sercu (Shadowheart) oraz skrzynię z kilkoma miksturami oraz ubraniem Obronny iskrowy mur (The Protecty Sparkswall) - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przy gargulcu znajdziecie posążek Shar (Idol of Shar), którego możecie oddać Posępnemu Sercu (Shadowheart) oraz skrzynię z kilkoma miksturami oraz ubraniem Obronny iskrowy mur (The Protecty Sparkswall).

Jak dostać się do Kuźni adamantyny (The Adamantine Forge)?

6 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Obok pułapek przy gargulcu zionącym ogniem znajdziecie drabinę - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Obok pułapek przy gargulcu zionącym ogniem znajdziecie drabinę. Zejdźcie w dół i stańcie przy dźwigniach.

Pociągnijcie za dźwignie i poczekajcie, aż pojawi się platforma, niech jedna osoba z waszej drużyny na nią wskoczy - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pociągnijcie za dźwignie i poczekajcie, aż pojawi się platforma, niech jedna osoba z waszej drużyny na nią wskoczy. Ponownie pociągnijcie za obie dźwignie. Zeskoczcie z platformy i udajcie się na koniec korytarza.

Przeskoczcie nad przepaścią i idźcie na przód aż dotrzecie do schodów i kolejnych dźwigni - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przeskoczcie nad przepaścią i idźcie na przód aż dotrzecie do schodów i kolejnych dźwigni. Po drodze zbadajcie leżące na ziemi szkielety i zabierzcie stalowe formy (Steel Moulds) - przedmioty te przydadzą wam się w kuźni adamantyny (Adamantine Forge).

Wyślijcie kolejną osobę ze swojej drużyny na metalowy most - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wyślijcie kolejną osobę ze swojej drużyny na metalowy most. Niech ta osoba pójdzie na koniec mostu.

7 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Wróćcie do pierwszego członka drużyny i pociągnijcie za obydwie dźwignie - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wróćcie do pierwszego członka drużyny i pociągnijcie za obydwie dźwignie. Poczekajcie, aż platforma dotrze do drugiego członka. Wyślijcie go na drugą stronę kuźni. Znajdziecie tam kolejny punkt orientacyjny (Waypoint) - starożytna kuźnia (Ancient Forge). Możecie teraz przeteleportować tam resztę drużyny.

Idąc dalej napotkacie 4 przeciwników - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Idąc dalej napotkacie 4 przeciwników. Pokonajcie wszystkich i zejdźcie po schodach.

8 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Zeskoczcie w dół i pociągnijcie za dźwignię na jednym z kół, aby uruchomić kowadło i zjechać w dół - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zeskoczcie w dół i pociągnijcie za dźwignię na jednym z kół, aby uruchomić kowadło i zjechać w dół.

Jak pokonać Gryma?

Grym to opcjonalny boss z kuźni Adamantyny (Adamantine Forge). Dostaniecie się tam przechodząc przez Podmrok (Underdark), udając się do kuźni Gryma (Grymforge).

Gdy zjedziecie na dół w kuźni Adamantyny (Adamantine Forge) przekręćcie zawór z lawą (Lava Valve) - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy zjedziecie na dół w kuźni Adamantyny (Adamantine Forge) przekręćcie zawór z lawą (Lava Valve). Po cutscence pojawi się Grym.

Gdy otworzycie zawór, pomieszczenie zaleje lawa. Ustawcie najpierw wszystkich członków drużyny na okrągłych platformach, aby nie otrzymali oni obrażeń od ognia.

Grym to bardzo mocny przeciwnik na 8 poziomie - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Grym to bardzo mocny przeciwnik na 8 poziomie. Jest jednak kilka sposobów, aby z łatwością sobie z nim poradzić.

Po pierwsze, aby zadawać obrażenia Gymowi, musi on stać w lawie. W przeciwnym wypadku pancerz Gryma twardnieje, dając mu ochronę przed każdym atakiem. Niech jeden członek drużyny zawsze stoi blisko zaworu lawy. Co jakiś czas lawa będzie wystygać i ponownie będziecie musieli odkręcać zawór.

Przez pierwsze 2 tury Grym nie będzie was atakował. Wykorzystajcie wtedy swoje najmocniejsze ataki, jednocześnie uważając, aby wasze postacie nie weszły do lawy.

Grym ma zwiększoną odporność na prawie każdy rodzaj obrażenia, jego jedyną słabością są obrażenia obuchowe.

Grym może wykonać kilka akcji podczas swojej tury - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Grym może wykonać kilka akcji podczas swojej tury. Jest jednak sposób na to, aby uniknąć jego ataków. Za każdym razem gdy ktoś trafi Grym'a, dostaje status Główny Cel (Prime Target). Możecie wykorzystać to na swoją przewagę. Zawsze atakujcie na końcu osobą, która znajduje się najdalej od przeciwnika. W ten sposób gdy Grym rozpocznie swoją turę, nie będzie w stanie dojść do naznaczonej osoby.

Inną metodą na szybkie pokonanie Grym'a jest zwabienie go na środek platformy i spuszczenie na niego ogromnego kowadła.

Za pokonanie Grym'a otrzymacie Hełm Czaszki Gryma (Grymskull Helm).

Jak korzystać z kuźni adamantyny (Adamantine Forge)?

Gdy dotrzecie do kuźni i pokonacie Grym'a, będziecie mogli wytworzyć w niej zbroje lub bronie.

Do wykucia nowego ekwipunku potrzebujecie rudy Mithral oraz stalowe formy (Steel Moulds) - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do wykucia nowego ekwipunku potrzebujecie rudy Mithral oraz stalowe formy (Steel Moulds). Formy bez trudu znajdziecie w różnych częściach całej kuźni Gryma (Grymforge). Sporo form leży niedaleko zejścia do kuźni Adamantyny (Adamantine Forge).

Rudę Mithral znajdziecie w 2 miejscach - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Rudę Mithral znajdziecie w 2 miejscach. Jedna z nich jest na południe od punktu orientacyjnego (Waypoint) starożytna kuźnia (Ancient Forge). Spróbujcie uderzyć ją dowolną bronią lub użyć czaru, aby pokruszyć kamień i podnieście rudę. Druga ruda jest na północ od kuźni adamantyny (Adamantine Forge).

9 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Do kowadła włóżcie rudę Mithral, a do odlewu formę - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do kowadła włóżcie rudę Mithral, a do odlewu formę. Pociągnijcie za dźwignię, aby opuścić kowadło i zabierzcie nowo utworzoną część wyposażenia.

W zależności od tego jaką formę użyjecie, w kuźni możecie wytworzyć:

  1. Adamantową zbroję (Adamantine Split Armor)
  2. Adamantową zbroję łuskową (Adamantine Scale Mail)
  3. Adamantową tarczę (Adamantine Shield)
  4. Adamantowy scimitar (Adamantine Scimitar)
  5. Adamantowy buzdygan (Adamantine Mace)
  6. Adamantowy długi miecz (Adamantine Longsword)

Dobrze przemyślcie co chcecie wykuć. Do dyspozycji będziecie mieć jedynie 2 rudy Mithralu.

Pomóż przeklętemu Mnichowi (Help the Cursed Monk)

W kuźni Gryma (Grymforge) możecie natknąć się na dziennik Mrocznego Sędziego (Dark Justiciar's Journal). Po przeczytaniu dziennika odblokujecie quest Pomóż przeklętemu Mnichowi (Help the Cursed Monk).

10 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Dziennik znajdziecie przy szkielecie, niedaleko łodzi którą dopłynęliście do kuźni - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Dziennik znajdziecie przy szkielecie, niedaleko łodzi którą dopłynęliście do kuźni. Jeśli w waszej drużynie jest Posępne Serce (Shadowheart), przy badaniu zwłok odblokujecie nowy dialog z kleryczką.

11 - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Aby odszukać Mnicha musicie udać się do kuźni Adamantyny (Adamantine Forge) - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Aby odszukać Mnicha musicie udać się do kuźni Adamantyny (Adamantine Forge). Przeskoczcie na zachodnią cześć obszaru i zejdźcie po skałach przy lawie. Wyślijcie tam jednego członka waszej drużyny, najlepiej z dużą ilością punktów Zręczności (Dexterity) oraz bonusem do Zwinnych dłoni (Sleight of Hand).

Przeskakujcie po skałach, aż dotrzecie do schodów. Wejdźcie do góry i otwórzcie skrzynię. Po drodze uważajcie na płonące powierzchnie i wybuchającą magmę.

Niedaleko skrzyni będzie chodził żywiołak lawy (Lava Elemental), nie powinien on was atakować, nie radzimy też wdawać się z nim w bójkę. Jest to bardzo mocny przeciwnik o dużo wyższym poziomie niż wasza drużyna.

Aby otworzyć skrzynię musicie wyrzucić co najmniej 20 na kostce - Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Aby otworzyć skrzynię musicie wyrzucić co najmniej 20 na kostce. Gdy zabierzecie Myślący amulet (Sentient Amulet) włączy się przerywnik filmowy. Zdajcie test Mądrości (Wisdom) i wypytajcie zjawę o szczegóły zadania. Mnich poprosi was o oddanie amuletu jego córce, którą spotkacie dopiero w akcie 3.