Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2011

Sengoku – czyli krew, honor i gry

artykuł17 marca 2011

Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.

Sengoku – czyli krew, honor i gry

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

artykuł16 maja 2011

Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

artykuł12 maja 2011

Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

artykuł3 października 2011

Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Voice-over w grach MMO

artykuł21 marca 2011

W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.

Voice-over w grach MMO

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

artykuł7 stycznia 2011

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Trudne początki Wiedźmina

artykuł13 maja 2011

Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.

Trudne początki Wiedźmina

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

artykuł12 października 2011

W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

Duke Nukem - chodzący testosteron

artykuł6 czerwca 2011

Ekspert od kopania wrażych tyłków, mistrz kulturystyki, ucieleśnienie męskości - Szanowni Państwo, przedstawiamy jedną z najjaśniejszych gwiazd komputerowej rozrywki!

Duke Nukem - chodzący testosteron

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

artykuł19 października 2011

W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry

artykuł17 listopada 2011

Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.

Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry

Podsumowanie roku 2010: Łosiu

artykuł5 stycznia 2011

Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji podsumowują miniony rok. Po Verminusie przyszedł czas na Łosia, pełniącego w gry-online.pl szefa newsroomu i encyklopedii.

Podsumowanie roku 2010: Łosiu

Poprzednio w serii Assassin's Creed

artykuł10 listopada 2011

W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.

Poprzednio w serii Assassin's Creed

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

artykuł11 marca 2011

Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

artykuł25 listopada 2011

Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

artykuł29 listopada 2011

Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

Poprzednio w Portal

artykuł21 kwietnia 2011

Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.

Poprzednio w Portal

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji dziesięciolecia startu serwisu gry-online.pl cofamy się do początku XXI wieku, by przyjrzeć się, jak wyglądała branża gier w tamtym okresie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

artykuł28 września 2011

Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

Wzloty i upadki serii Deus Ex

artykuł26 sierpnia 2011

Co sprawiło, że pierwszy Deus Ex okrzyknięty został najlepszą grą w historii? Dlaczego sequel świetnej „jedynki” spotkał się z tak chłodnym odbiorem fanów? I co wspólnego ma z tym wszystkim Project: Snowblind? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Wzloty i upadki serii Deus Ex

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

artykuł23 grudnia 2011

Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

artykuł14 października 2011

Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

artykuł2 marca 2011

Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

artykuł11 stycznia 2011

Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

Plebiscyt na gry dekady - rok 2006

artykuł26 września 2011

W 2006 roku graliśmy między innymi w Company of Heroes, Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion czy Final Fantasy XII. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - rok 2006

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

artykuł11 lutego 2011

W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

Poprzednio w Batmanie

artykuł17 października 2011

Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.

Poprzednio w Batmanie

Generałowie w serii Command & Conquer

artykuł11 grudnia 2011

Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.

Generałowie w serii Command & Conquer

Poprzednio w Crysis

artykuł25 marca 2011

Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.

Poprzednio w Crysis

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

artykuł3 stycznia 2011

Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

Kult Mrocznego Rycerza

artykuł13 października 2011

Dwuznaczny protagonista, miasto będące satyrą na nasze lęki i cierpienia oraz płodna rzesza fanów. Oto dlaczego Batman jest obecnie hegemonem współczesnej rozrywki.

Kult Mrocznego Rycerza

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

artykuł1 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

artykuł27 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

Plebiscyt na gry dekady - rok 2003

artykuł8 sierpnia 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do wielkiego plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2003

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

artykuł4 października 2011

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

artykuł2 grudnia 2011

Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.

Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

artykuł11 lipca 2011

Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

artykuł24 maja 2011

Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

artykuł10 października 2011

Przyglądamy się jak z upływem lat zmieniała się mechanika rozgrywki w serii Heroes of Might and Magic oraz które modyfikacje spotkały się z pozytywnym przyjęciem fanów.

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

artykuł16 lutego 2011

Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z głównym projektantem gry StarCraft II – Dustinem Browderem. Tematem tej rozmowy były przygotowywane przez Blizzard modyfikacje do nowego StarCrafta oraz narzędzie służące do ich tworzenia.

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

Poprzednio w Gears of War

artykuł19 września 2011

Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.

Poprzednio w Gears of War

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Twierdza

artykuł7 października 2011

Życie orków nigdy nie było łatwe. Stworzeni przez czarodziejów z Siedmiogrodu, mieli powstrzymać pierwszą inwazję demonów. Plan magów był prosty: polegał na skrzyżowaniu krwi piekielnych bestii z ludzkim ciałem.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Twierdza

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

artykuł26 grudnia 2011

Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

artykuł8 lutego 2011

Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

artykuł17 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

Nowe kategorie gier na gry-online.pl

artykuł26 sierpnia 2011

W ostatnich tygodniach na gry-online.pl wprowadzamy sporą ilość zmian programistycznych i koncepcyjnych, które związane są z nową wersją strony nad którą obecnie pracujemy.

Nowe kategorie gier na gry-online.pl

Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część II

artykuł16 września 2011

Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w drugim prezentujemy kilka tytułów, które aktualnie są w produkcji.

Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część II

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

artykuł20 października 2011

Jako że wielkimi krokami zbliża się trzecia, a de facto szósta, odsłona cyklu Stronghold, przypominamy, jak na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zmieniały się losy tej serii.

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

artykuł3 marca 2011

Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży